Гість
Група "Гості"
Неділя
05.05.2024
11:54

Aдміністративно-правова реформа в Україні
Меню сайту
Практичні заняття
Форма входу
Автор:
Петков Сергей Валериевич, доктор юридических наук, профессор, профессор кафедры конституционного и административного права института права имени Владимира Сташиса Классического приватного университета
Друзья сайта

Генеза громадяського суспільства

  "Jus est ars boni at aequi"

(право есть искусство добра и справедливости)

Ідеологічні засади радянської системи права не витримали перевірки часом. Ієрархічний підхід до побудови адміністративного права як галузі права, яка охоплює всі сфери суспільного життя виявився хибним. Виродження права у жорстке управління суспільством за допомогою владних приписів та адміністративних покарань призвело до повного колапсу та занепаду країни. Адміністративна відповідальність пересічних громадян за малозначні діяння на фоні тотального нехтування приписами законів з боку влади та місцевих органів самоуправління призвела до повного правового нігілізму та деградації суспільства. Способи реанімувати норми та підходи до правопорядку у сфері державного управління призводять лише до подальшого поглиблення кризових явищ у суспільстві. Тому наразі є вкрай актуальним дослідження адміністративної деліктології як наріжного каменя адміністративно-правової реформи, яка триває в Україні та в інших країнах Східної Європи.

На сьогодні триває розбудова України як правової демократичної держави, у якій народний суверенітет є найвищою соціальною цінністю. Для цього необхідне оновлення правової бази, що регулює відносини держави і особи, яке має здійснюватися не лише в напрямі модернізації відповідальності влади перед людиною, а й навпаки – людини перед державою, що за сучасних умов є не виявом авторитаризму, а способом організації влади всього українського суспільства, демократії громадян України.

Одним із напрямів зовнішньої політики наша країна визначила входження до європейських структур з метою створення високорозвинутої, правової, цивілізованої європейської держави з високим рівнем життя, культури та демократії. Держава і громадянин мають один перед одним як права, так і обов’язки. Як відповідальність особи перед суспільством, так і відповідальність держави перед суспільством – основа демократичного розвитку.

Таким чином, ми можемо виділити чотири основні напрями адміністративно-правової реформи:

● у науковому розумінні – вдосконалення теоретичних основ адміністративного права в системі взаємодії приватного та публічного права;

● у правотворчості – систематизація нормативних актів, трансфер правових норм і кодифікації законодавства;

● у навчальному процесі – створення єдиної системи послідовного викладення публічно-правових дисциплін, визначенні їх місця у колі адміністративного права;

● у правозастосовчій діяльності – відокремлення державних послуг від господарської діяльності та вдосконаленні механізму протидії адміністративним проступкам та злочинам